W razie awarii
Awarie i sprawy techniczne w godzinach pracy Administracji Osiedli należy zgłaszać pod nr tel. 52 342 00 80 lub 52 342 00 81 lub
52 342 49 49 do pracowników Pionu Technicznego:
- Jan Arent
- Sławomir Krzesiwczyk
Godziny pracy Administracji Osiedli:
Poniedziałek: 7°° – 15°°
Wtorek: 7°° – 16°°
Środa: 7°° – 15°°
Czwartek: 7°° – 15°°
Piątek: 7°° – 14°°
W przypadku wystąpienia awarii poza godzinami pracy Spółdzielni należy kontaktować się w zależności od rodzaju usterki.
- W sytuacji awarii instalacji wod-kan, c.o., gaz pod nr tel. 535 665 779 w dniach:
poniedziałek, środa, czwartek w godzinach od 15ºº do 22ºº,
wtorek w godzinach od 16ºº do 22ºº,
piątek w godzinach od 14ºº do 22ºº,
sobota, niedziela, święta w godzinach od 7ºº do 22ºº.
- W sytuacji awarii elektrycznych pod nr tel. 52 335 30 70 w dniach:
poniedziałek, środa, czwartek w godzinach od 15ºº do 22ºº,
wtorek w godzinach od 16ºº do 22ºº,
piątek w godzinach od 14ºº do 22ºº,
sobota, niedziela, święta w godzinach od 7ºº do 22ºº.
Koszt usunięcia awarii instalacji wewnętrznej w mieszkaniu obciąża właściciela.
- Pogotowie energetyczne – 991
- Pogotowie gazowe – 992
- Pogotowie ciepłownicze – 993
- Pogotowie wodociągów i kanalizacji – 994; 52 320 22 34 lub 512 384 658
- Policja – 997
- Straż Pożarna – 998
- Pogotowie Ratunkowe – 999
- Straż Miejska – 986
Wspólny numer dla służb ratowniczych: 112
Centrum Powiadamiania Ratunkowego
Zadania:
- Całodobowa obsługa zgłoszeń alarmowych, czyli zgłoszeń dotyczących nagłych sytuacji zagrożenia zdrowia, życia lub mienia, również zgłoszeń obcojęzycznych z terenu województwa kujawsko-pomorskiego, a w szczególnych przypadkach z całego kraju,
- Przekazywanie zdarzenia zgodnie z kwalifikacją do odpowiedniej służby: policji, państwowej straży pożarnej lub ratownictwa medycznego.
Kiedy dzwonić?
Na numer alarmowy 112 dzwoń tylko w nagłych sytuacjach zagrożenia życia, zdrowia, mienia, środowiska lub bezpieczeństwa publicznego, które wymagają interwencji służb ratowniczych:
- Wypadki drogowe,
- Zasłabniecie, omdlenia,
- Utrata świadomości,
- Silne krwawienia i uszkodzenia ciała,
- Pożary,
- Przypadki porażenia prądem,
- Kradzieże, włamania,
- Rozboje i inne przypadki użycia przemocy,
- Rozpoznania osoby poszukiwanej przez policję,
- Inna sytuacja nagłego zagrożenia życia, zdrowia, środowiska, mienia, bezpieczeństwa lub porządku publicznego.
Jakich informacji udzielić dzwonić na nr 112?
Miejsce rozmowy powinno znajdować się w pobliżu zdarzenia i umożliwiać przeprowadzenie spokojnej rozmowy, nie narażając na niebezpieczeństwo osoby zgłaszającej.
- Podaj dokładne miejsce i rodzaj zdarzenia. Jeśli to możliwe zaczynając od gminy lub powiatu, w którym się znajdujesz.
- Udziel dodatkowych informacji, o które poprosi Cię operator.
- Podaj swoje dane tak, aby służby mogły się z Tobą skontaktować w wypadku zaistnienia jakichkolwiek niejasności.
- Nie rozłączaj się do czasu wyraźnego potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia – w przypadku przedwczesnego zerwania połączenia operator oddzwoni do Ciebie, co może wydłużyć czas obsługi zdarzenia.
- Po zakończonej rozmowie staraj się nie korzystać ze swojego telefonu, aby umożliwić służbom oddzwonienie do Ciebie w celu pozyskania dodatkowych informacji.
* W przypadku zmiany sytuacji już po dokonaniu zgłoszenia, niezwłocznie poinformuj o tym operatora numerów alarmowych.