Działy Spółdzielni
Przedstawiamy Państwu Działy Naszej Spółdzielni obsługujące mieszkańców. Aby ułatwić Państwu szybszy kontakt przy załatwianiu różnych spraw, przybliżamy czym zajmują się poszczególne działy.
Dział Obsługi Mieszkańców zajmuje się:
W zakresie ogólnym:
- współpracą z kancelarią notarialną w sprawie uzgodnień terminów spisania aktów notarialnych dotyczących wyodrębnienia własności lokali z ułamkową częścią gruntu, przygotowaniem dokumentów i zawieraniem w imieniu SM „Zjednoczeni” umów ustanowienia odrębnej własności lokali i przeniesieniem własności lokalu na rzecz osób uprawnionych,
- analizowaniem potrzeb mieszkaniowych członków, pilotowaniem ogłoszeń do gazet w sprawie wolnych prawnie mieszkań, braniem udziału w przetargach dotyczących mieszkań,
- odpisywaniem na różne pisma przychodzące do Działu Obsługi Mieszkańców,
- uczestniczeniem w posiedzeniach Zarządu celem omawiania spraw dotyczących Działu Obsługi Mieszkańców.
W zakresie spraw członkowskich:
- prowadzeniem akt członkowskich oraz rejestru członków,
- załatwianiem czynności związanych z uzyskiwaniem członkostwa oraz skreślaniem z rejestru członków, w wyniku jego ustania,
- załatwianiem czynności administracyjnych związanych z aktami kupna – sprzedaży lokali, darowiznami, spadkami, licytacjami, zamianami,
- przygotowywaniem dokumentów dot. zasiedlania mieszkań prawnie wolnych w drodze przetargu na ustanowienie i przeniesieniem w odrębną własność,
- przygotowaniem niezbędnych dokumentów związanych z przenoszeniem odrębnej własności lokali dla kancelarii notarialnej,
- wydawaniem zaświadczeń określających status prawny do lokali mieszkalnych oraz garaży, niezbędnych w postępowaniach spadkowych, przy sporządzaniu aktów notarialnych oraz wpisach do ksiąg wieczystych itp.,
- prowadzeniem rejestru e-usług dla właścicieli lokali.
Obsługa członków i osób nie będących członkami Spółdzielni
- wyjaśnianiem naliczeń rozliczeń i sald opłat eksploatacyjnych,
- dokonywaniem zmian w naliczeniach opłat eksploatacyjnych za lokale mieszkalne na podstawie oświadczonej liczby osób i zaliczek wody,
- obsługą osób przeprowadzających zamianę, sprzedaż mieszkań i garaży, darowiznę, spadek,
- rozpatrywaniem i opracowywaniem wniosków o przeniesienie spółdzielczego lokatorskiego i własnościowego prawa do lokali w odrębną własność,
- przyjmowaniem i prowadzeniem spraw związanych w przeniesieniem praw do lokali w odrębną własność na wniosek właściciela,
- obsługą członków spółdzielni i osób nie będących członkami Spółdzielni w zakresie dodatków mieszkaniowych,
- przyjmowaniem formularzy zgłoszeniowych o umożliwienie dostępu do systemu E-usługi.
Kierownik Działu Magdalena Marecka tel. 52 342 70 76 w. 37, e-mail: m.marecka@smzjednoczeni.pl
Pracownicy Działu:
Grażyna Boniewicz tel. 52 342 70 76 w. 40, e-mail: g.boniewicz@smzjednoczeni.pl
Beata Rydlewska tel. 52 342 70 76 w. 37, e-mail: b.rydlewska@smzjednoczeni.pl
Karolina Nowakowska-Zając tel. 52 342 70 76 w. 39
Dział Czynszów i Windykacji Należności zajmuje się tematami w zakresie:
opłat eksploatacyjnych:
- naliczaniem opłat eksploatacyjnych za lokale mieszkalne, użytkowe i garaże,
- dokonywaniem zmian wysokości stawek opłat zależnych i niezależnych od Spółdzielni,
- comiesięcznym dokonywaniem zmian wysokości opłat na podstawie indywidualnego zgłoszenia lokatora np. liczby zamieszkałych osób w lokalu lub zaliczkowych opłat za media,
- ustalanie salda opłat eksploatacyjnych,
- wysyłaniem aneksów opłat i faktur VAT,
- sporządzaniem dokumentów księgowych,
- ewidencją i kontrolowaniem płatności osób posiadających dodatki mieszkaniowe,
- korespondencją z mieszkańcami.
windykacji należności:
- bieżąca analizą zaległości i monitorowaniem terminowego regulowania opłat eksploatacyjnych za lokale mieszkalne, użytkowe i garaże,
- informowaniem o zaległościach w opłatach i wysyłanie wezwań do zapłaty,
- zawieranie porozumień dotyczących ratalnej spłaty zadłużenia,
- sporządzaniem dokumentacji dla Kancelarii radców prawnych, celem dochodzenia należności na drodze postępowania sądowego i egzekucyjnego,
- obsługa mieszkańców w zakresie spraw windykacyjnych oraz udzielanie informacji dotyczących etapu postępowania sądowego, egzekucyjnego i eksmisyjnego (w tym licytacji komorniczych),
- sporządzanie wniosków do Krajowego Rejestru Długów o wpis i wykreślenie,
- udział w spotkaniach osób zadłużonych z przedstawicielami Rady Nadzorczej.
Kierownik Działu Hanna Jachowska tel. 52 342 70 76 w. 14, e-mail: h.jachowska@smzjednoczeni.pl
Pracownicy Działu:
- zajmujący się naliczeniem opłat eksploatacyjnych:
Ilona Górka tel. 52 342 70 76 w. 15, e-mail: i.gorka@smzjednoczeni.pl
Wanda Pietrzak tel. 52 342 70 76 w. 15, e-mail: w.pietrzak@smzjednoczeni.pl
- zajmujący się windykacją należności:
Zofia Jaworska tel. 52 342 70 76 w. 22, e-mail: z.jaworska@sm.zjednoczeni.pl
Anna Janowicz tel. 52 342 70 76 w. 22, e-mail: a.janowicz@smzjednoczeni.pl
Małgorzata Kempa tel. 52 342 70 76 w. 47, e-mail: m.kempa@smzjednoczeni.pl
Zachęcamy wszystkie osoby posiadające zadłużenia z tytułu opłat eksploatacyjnych do kontaktu z Działem Czynszów i Windykacji Należności w celu ugodowego rozwiązania problemu. Polubowne załatwienie sprawy chroni Państwa przed dodatkowymi kosztami postępowania sądowo-egzekucyjnego.
Dział Rozliczeń Mediów zajmuje się m.in.:
- kontrolą dostarczanych przez firmy obsługujące rozliczeń energii cieplnej sporządzonych
na podstawie odczytów podzielników kosztów; - sporządzaniem arkuszy rozliczeń wszystkich mediów dla użytkowników lokali,
- przyjmowaniem i rozpatrywanie reklamacji dotyczących rozliczenia mediów,
- rozpatrywanie korespondencji w sprawie opłat za centralne ogrzewanie, ciepłą i zimną wodę.
Kierownik Działu Teresa Cyzio tel. 52 342 70 76 w. 48, e-mail: t.cyzio@smzjednoczeni.pl
Pracownicy Działu:
Mariola Moskal tel. 52 342 70 76 w. 34, e-mail: m.moskal@smzjednoczeni.pl
Katarzyna Bezpalko tel. 52 342 70 76 w. 46, e-mail: k.bezpalko@smzjednoczeni.pl
Hanna Barcińska tel. 52 342 70 76 w. 46, e-mail: h.barcinska@smzjednoczeni.pl
Katarzyna Skarwecka-Majcherek tel. 52 342 70 76 w. 34, e-mail: k.skarwecka@smzjednoczeni.pl
Dział ds. Gospodarki Zasobami Spółdzielni zajmuje się:
w zakresie gospodarki zasobami:
- przygotowywaniem umów z najemcami i dzierżawcami oraz ich wypowiadanie,
- rozliczaniem śmieci i opłat publiczno – prawnych oraz sporządzanie i dostarczanie do Urzędu Miasta deklaracji,
- prowadzeniem korespondencji z najemcami i dzierżawcami,
- kontrola terminowego regulowania opłat przez najemców i dzierżawców,
- zarządzaniem nieruchomościami wspólnot mieszkaniowych.
Pracownicy Działu – samodzielne stanowiska:
Jolanta Ławniczak tel. 52 342 70 76, e-mail: j.lawniczak@smzjednoczeni.pl
Marzena Jucewicz tel. 52 342 70 76, e-mail: m.jucewicz@smzjednoczeni.pl
w zakresie planowania rozliczania kosztów:
- dokonywaniem zmian na kontach czynszowych opłat w zakresie lokali użytkowych,
- fakturowaniem czynszu dla najemców i dzierżawców,
- rozliczaniem mediów dla najemców i dzierżawców,
- przygotowywanie założeń do planu finansowo-gospodarczego na dany rok kalendarzowy,
- sporządzanie planu finansowo-gospodarczego na dany rok kalendarzowy,
- sporządzanie korekty planu finansowo-gospodarczego za dany rok kalendarzowy,
- ustalanie dla nieruchomości indywidualnych stawek eksploatacji na dany rok oraz wskazywanie uzasadnienie dla ich wprowadzenia,
- przedstawianie kalkulacji stawek eksploatacji na wniosek właściciela lokalu,
- okresowa analiza wyników ekonomicznych,
- prowadzenie ewidencji zasobów mieszkaniowych wraz z ustalaniem powierzchni dla potrzeb rozliczeń wewnątrz – spółdzielczych,
- sprawdzanie faktur pod kątem ich zgodności z zatwierdzonym planem finansowo – gospodarczym,
- wnioskowanie do Zarządu konieczności zmiany stawki eksploatacji w wyniku odchylenia w obowiązującym planie finansowo – gospodarczym.
Pracownicy Działu – samodzielne stanowiska:
Magdalena Makowska tel. 52 342 70 76 w. 43, e-mail: m.makowska@smzjednoczeni.pl
Justyna Goclik tel. 52 342 70 76 w. 43, e-mail: j.goclik@smzjednoczeni.pl
Zadania Działu Finansowo-Księgowego:
- prowadzenie i przechowywanie ksiąg rachunkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- zapewnienie ochrony danych zawartych w księgach rachunkowych prowadzonych przy użyciu systemu informatycznego,
- przygotowywanie dokumentacji finansowo-księgowej dla potrzeb badania przez biegłego rewidenta,
- kontrola formalno-rachunkowa faktur, rachunków i innych dokumentów finansowych,
- terminowa realizacja zobowiązań wynikających z faktur zakupu oraz zobowiązań publicznoprawnych,
- ewidencjonowanie składników majątku trwałego oraz naliczanie amortyzacji, umorzenia,
- rozliczanie podatku VAT, prowadzenie rejestrów zakupu i sprzedaży,
- rozliczanie podatku dochodowego od osób prawnych,
- obsługa systemu bankowości elektronicznej,
- ewidencja księgowa dokumentów magazynowych,
- przygotowywanie sprawozdań i deklaracji, których obowiązek składania wynika z przepisów ustaw.
Główny Księgowy: Elżbieta Warczak tel. 52 342 70 76 w. 45 lub bezpośredni 52 342 51 24, e-mail: e.warczak@smzjednoczeni.pl
Kierownik Działu: Agnieszka Szałkowska tel. 52 342 51 24 w. 27, e-mail: a.szalkowska@smzjednoczeni.pl
Dział Techniczny zajmuje się sprawami w zakresie: inwestycji i remontów, energetycznym, instalacyjno-ciepłowniczym i przekształceń gruntów.
Pracownicy Działu – samodzielne stanowiska:
Tomasz Siatkowski (w sprawach energetycznych) tel. 342 70 76 w. 30, e-mail: t.siatkowski@smzjednoczeni.pl
Henryk Krępeć (w sprawach instalacyjno-ciepłowniczych) tel. 52 342 70 76 w. 31, e-mail: h.krepec@smzjednoczeni.pl
Tomasz Krawaczyński (w sprawach przekształceń gruntów) tel. 52 342 70 76 w. 31, e-mail: t.krawaczynski@smzjednoczeni.pl